Srpen 2016

Střepiny z jídelny, aneb začátky a shrnutíčko kostrbatých měsíců

3. srpna 2016 v 15:22 | Zuzana Macháčová |  Zformuj se chůzí - (tý)deníček
Mí drazí a milí!
Rozhodla jsem se vám popsat svou půlroční vůbecnestriktní cestičku k lepší postavě, náladě, lepšímu zdraví a životnímu stylu celkově. Už v začátku upozorňuji hned se třemi vykřičníky (Bo sem Ostravak!!!), že ačkoliv úvod tohoto článku tak zněl, nejsem žádný guru a už vůbec ne člověk, který by vám mohl cokoliv radit, nebo vytýkat, nebo který by vás mohl jakkoliv inspirovat (i když, co já vím, žejo?), spíš jsem rekreačně-hubnoucí žena s rekreačními sklony k zájmu o zdraví. (!!!)

Nuže k věci!
Překvapivě první záchvěv motivace přišel po prázdninách - a tehdy jsem to vzala z gruntu. Tři měsíce jsem byla pouze na ovoci a jedla jsem absolutní minimum sacharidů a zeleniny, k tomu připočtěte moje minimální návyky dodržovat pitný režim - a snadno si vypočtete, že tohle nebyla dobrá cesta, se kterou jsem hezky rychle sekla, A přibrala. Další impulz už nebyl tak překvapivý, protože přišel kolem Nového roku.
Byla jsem perfektně namotivovaná, dala jsem si týdenní ovocno-zeleninový detox a ač mi činil obtíže, bříško mi splasklo hodně rychle. Pak jsem přešla na normální stravu a opět se nafouklo, ne však do takových rozměrů jako o Vánocích. Takže za mě spokojenost! Ale znovu bych do toho nešla.
K prvním průkopnicím zdravého životního stylu v mém životě bych zmínila Maminu Zdeninu. Na jejím blogu jsem se dozvěděla, jak mám správně jíst, atd. Tady přišly mé první pokusy o pečení bez mouky, které se moc nevydařily - a protože byla zimní sezóna, byl čas na teplé snídaně.
Tehdy jsem poprvé vyzkoušela celozrnné kaše Nomina od Nominalu. Úplně jsem se do nich zamilovala, sladila jsem je rozmačkaným banánem a holandským kakaovým práškem, krásně mě zasytily a já jsem tolik neujížděla na sladkých svačinách, jako normálně.


S arašídovým máslem a jablíčkama.


S borůvkama a banánem.


S borůvkama, banánem a kokosem. :)

V únoru přišel týden nepřetržitého cvičení, které mě začínalo fakt bavit. Pak ale přišla "prasečí" oslava a já nebyla schopná najet zpět na normální režim - jak stravovací, tak cvičící. Přesto jsem však sklízela super výsledky - od Vánoc jsem dala dolů 12 cm přes pupík! Byla jsem na sebe hrdá. Pak mi k narozeninám přítel koupil pobyt v Hobitíně (je to tam fakt super! Na bazéně, který je poblíž, jsme byli skoro furt - a jsou tam krásné procházky!) No, s ním však přišly také jejich obrovské snídaně - a já začala opět kynout a kašlat na zdravý živ. styl. Bříško mi narostlo o 3 centimetry - zdá se to být nepatrný rozdíl, ale já to v té době brala jako šílenou sabotáž mého předešlého úsilí.
Snad i proto následoval březen, kdy jsem se pokoušela počítat si kalorie a koordinovat je se svým výdejem. Byl to naprostý bullshit a ztráta času - alespoň pro mne osobně. Chápu, že některým to vyhovuje, ale mě to neustálé vážení fakt iritovalo.
Pokoušela jsem si namluvit, že ve dny, kdy mám ve škole na devět, budu chodit na hodinku plavání. Ačkoliv mě to nabíjelo úžasnou energií, bylo to pro mě příliš komplikované, takže jestli řeknu, že jsem šla všehovšudy čtyřikrát, je to moc.
Pak jsem však našla jakous takous rovnováhu alespoň v jezení - a pohyb jsem nechávala stranou. Přesto jsem nějaké dílčí úspěchy zaznamenávala.
Pak přišel duben a já si začala odhlašovat obědy v jídelně a vařit si vlastní - zdravější. Tohle mi připadalo jako nejjednodušší způsob, ale protože jsem byla dosud závislá na tom, co půjdeme s mamkou nakoupit a proto, že jsem se o svém obědě rozhodovala ze dne na den - a taky z jiných důvodů, to do příštího roku moc růžově nevidím. Asi tak měsíc jsem cvičila podle Rebbeccy Louise a fakt mě to bavilo! A taky jsem si zkusila začít běhat s programem Rozběhni se s chůze od Kožušníka. Všechno mě bavilo a bylo to super. Pak jsem šla s kamarádkou na bazén, chytila jsem komplex z toho, jak moc je ona oproti mně hubenější (byla věčně aktivní, skoro čtyřikrát týdně běhala v hasičích a tak a celkově má drobnější kostru - ten rozdíl nebyl tak velký, ale já jej viděla propastný) - a místo toho aby mě to nakoplo jsem rezignovala. Dva měsíce volnosti.
Dovolená v Bulharsku, švédské stoly a neuvěřitelná hromada skvělého jídla na snídaně a večeře. Úžasná pláž a moře, šílená vedra a namražení Sommersby!
Ale teď je už na čase zase zabrat. (Jen podotknu, že i během mého "zdravého stravování" se vyskytly chybičky - a vyskytlo se jich hodně - především ty hříšně sladké, anebo takové, jaké nazýváme "Pizza"!) Prostě nic moc vzorného, ale přesto se jakž takž držím těch pravidel s podílem ovoce, zeleniny, bílkovin a sacharidů.

A tady pro ukázku má zdravá jídla, která jsem za celý ten půlrok našla v galerii telefonu:


citronovo-kokosová bábovka


Salát s polníčkem, rajčaty a mozzarelou na večeři.


Lívanečky s domácí čokoládou bez cukru (spálené hol. kakao na kokosovém oleji s medem - žádná moc exkluzivní záležitost) na sobotní snídani! :)


Quessadila podomácku se zelím a fazolemi - aneb oběd sbalený na cesty! :)


Svačinka v RegioJetu cestou za přítelem... :)))


Ovesnobanánové sušenky - znovu je asi dělat nebudu... :)


Naprosto famózní tvarožník z hromady tvarohu, trochy krupice a cukru - je to tak exkluzivní záležitost, že za těch pár kalorií navrch fakt stojí! ;)


Večeře - vaječná omeleta se sýrem a šunkou, okurky, rajčátko. :)


Další večeře - vajíčka s rajčetem a čerstvou bazalkou, zakápnuto trochou octa, posoleno, opepřeno - mňamka, mňamkoucí!


Moje druhá šance avokádu - aneb srpnová snídaně.


Mojeovesna - overnight oats s borůvkami a sušenými brusinkami!


Oběd a večeře v jednom! :)


A tady je něco ze sbírání bylinek na chalupě! To bude v zimě čajíčkování!!! :)


A ještě jednou!

Krásný den všem! :)